Algemene Voorwaarden Webwinkel van stichting Arts for Africa

 

Hier kunt u onze Algemene Voorwaarden Webwinkel nalezen. Niet alleen de overheid creëert regels om de veiligheid van uw aankoop te waarborgen. Ook wij stellen u graag op de hoogte van onze voorwaarden. Door het akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden Webwinkel, is er een overeenkomst tussen ons en u als klant tot stand gekomen. Maar voordat u akkoord gaat met onze Algemene Voorwaarden, verzoeken wij u vriendelijk de voorwaarden aandachtig door te nemen en kennis te nemen van onze werkwijze. Dit kan vervelende situaties voorkomen! Indien u vragen heeft over onze voorwaarden, dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.  

 

Artikel 1 – Webshop 

1.1.  De webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Op onze website kunt u ons KvK nummer vinden. Tevens vindt u daar ook onze contactgegevens. 

1.2.  Wij verstrekken uw persoonsgegevens nooit aan derden.

1.3.  Wij streven ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, staan wij u graag te woord.

Artikel 2 – Bedenktijd 

2.1.  U hebt 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een bepaald product. Mocht u binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop dan kunt u het product aan ons retourneren. U betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product. U ontvangt een creditfactuur en het door u betaalde bedrag minus de verzendkosten wordt op uw rekeningnummer teruggestort. 

2.2.  Producten die aan ons geretourneerd worden, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking en in de staat te zijn zoals u ze van ons heeft ontvangen.

Artikel 3 – De overeenkomst 

3.1.  De overeenkomst is definitief wanneer u heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en u een betaling heeft voldaan via iDEAL of na betaling van de via e-mail verzonden factuur. Nadat de betaling is ontvangen door de webwinkel en de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken bent u eigenaar geworden van het betreffende product. 

3.2.  De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.

3.3. U bent als klant verplicht uw betalingsverplichting aan de webwinkel na te komen.

3.4.  Nadat u tot aankoop bent overgegaan, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging per email van uw aankoop.  

Artikel 4 – De prijs 

4.1.  Onze prijzen zijn gebaseerd op kostprijsbepalende factoren op het moment van de aanbieding. Stichting Arts for Africa behoudt het recht voor alle na dato van onze aanbiedingen opgekomen wijzigingen aan de klant door te berekenen.

4.2 De prijzen die op onze webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product worden zichtbaar wanneer u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen (=cart).

4.3.  De prijs die bij het product op de website wordt vermeld kan niet wijzigen tijdens uw aankoop. U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. 

4.4.  Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.   

Artikel 5 – Levering

5.1. Wij behouden ons het recht voor van afwijkingen in de geleverde handgemaakte producten ten aanzien van afbeeldingen.

5.2.  Wij zijn aan u verplicht het product binnen 30 dagen aan u te leveren, maar streven er naar het product binnen 5 werkdagen na ontvangst van betaling aan u te verzenden. Mocht door onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn dan zullen wij u daarvan schriftelijk op de hoogte brengen. Heeft u echter van tevoren aangegeven dat een vervangend artikel ook een optie is dan zullen wij u een vervangend product, van overeenkomstige prijs en kwaliteit, leveren dat zoveel mogelijk aan uw wensen voldoet. Uiteraard kunt u van tevoren aangeven dat u dat niet wilt. 

5.3.  De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht, zijn voor u zichtbaar wanneer u tot de aankoop van het product overgaat.

Artikel 6 – Klachten en garantie 

6.1.  Klachten over de levering dienen in eerste instantie telefonisch aan ons gemeld te worden. Wij zullen dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product.

 6.2.  Klachten over het product zelf dienen schriftelijk aan ons gemeld te worden. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Indien het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij het probleem zelf voor u oplossen.

6.3.  Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd schriftelijk.

6.4.  Indien u bij één van onze producten een defect ontdekt, verzoeken wij u binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij ons.

Indien u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden Webwinkel, verzoeken wij u vriendelijk het vakje aan te vinken. Zonder het vakje aan te vinken kan er geen overeenkomst tot stand komen. Uiteraard hopen wij van harte dat u veel plezier beleefd met uw aankoop! Indien u nog vragen heeft dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.